Thursday 10 May 2012

Pontianak

Ini adalah kisah mengenai Samira atau Mia, seorang gadis yang sangat pemalu dan taat yang mewarisi kuasa nenek besar itu. Dia belajar di sebuah sekolah berasrama penuh yang dikenali sebagai Kolej Tunku Sulun (KTS) selama 2 tahun. Beliau kini sering hilang pada waktu malam dan kemudian dijumpai di pengsan kayu. Mia sendiri tidak ingat di mana dia pergi. Keadaan pergi untuk beberapa kali dan gangguan sebab kepada ibu bapanya dan pengurusan sekolah. 

Mereka memutuskan untuk memindahkan Mia ke sekolah baru di mana ia akan selamat untuknya tetapi Mia enggan pergi. Dia mahu meneruskan pelajarannya di sana. Dari sana dan seterusnya, mereka sedar bahawa sikap Mia telah berubah. Tahun ke tahun, dia berbunga ke remaja yang indah penuh keyakinan. Dia selalu suka menyanyi melodi misteri, yang tiada siapa tahu dari mana dia mendapat 

 Hanya Mia tahu di mana dia telah mendengar melodi misteri dan mengapa dia kerap pergi ke dalam hutan. Ia adalah di dalam hutan di mana dia sedang bersedia untuk memainkan peranan yang sangat penting. Lima bulan selepas tamat pengajian dan pada hari lahir ke-18, Mia telah diberitahu bahawa dia telah mewarisi semua kuasa moyang besar. Sekarang dia menghadapi dengan semua musuh-musuh yang mengidamkan kuasa beliau. Satu-satunya cara bagi mereka untuk mendapatkan kuasa itu adalah untuk membunuh beliau.

No comments:

Post a Comment